,,Byłam Służącą W Arabskich Pałacach'' - Laila Shukri

4:32 AM blondgirlofficial 0 Comments


,,Byłam Służącą w Arabskich Pałacach'' jest to opowieść o młodej dziewczynie, która zostaje wysłana na służbę do Arabskich krajów jako młoda dziewczyna. Bibi czyli główna bohaterka musi nauczyć się jak służyć, żeby pracodawcy byli z niej zadowoleni. Z czasem zdają sobie sprawie, że tak naprawdę jest ona od nich uzależniona i praktycznie dzięki nim,jej życie jest łatwiejsze. Jej pracodawcy decydują o jej prawie do wolności, prawie do jedzenia,prawie do życia. 
Książka oparta jest na faktach autentycznyh i pokazuje trudne życie Bibi. ,, Byłam Służącą w Arabskich Pałacach'' opowiedziane z perspektywy głównej bohaterki jest przerażająca i zawiera wiele sytuacji, które mrożą krew w żyłach. Ciężkie życie młodej kobiety zamienia się w koszmar i tym koszmarem pozostaje do czasu, aż udaje jej się uciec i żyć w lepszym miejscu wraz z najważniejszym członkiem jej rodziny.
W książce ,,Byłam Służącą w Arabskich Pałacach'' wiele można dowiedzieć się o prostytucji, handelu ludźmi, gwałcie i przemocy, co oczywiście wszystko dotyczy kobiet ! Również dowiadujemy się, że kobiety tak naprawdę nie mają żadnych praw czy możliwości decydowania o własnym losie. Książka pokazuje również, że nawet druga kobieta nie jest przychylnie nastawiona do drugiej osoby i wręcz sama potępia osoby płci damskiej i jest gotowa sama kogoś uderzyć. Od razu nasuwa mi się prosta myśl: Jak oni mają szanować kobiety, skoro one siebie same nie szanują i same podsycają tą nienawiść, ten ogień i szerzą stereotypy.

Uważam, że książka jest bardzo ciekawa i pokazuje, że ludziom żyjący w Europie nie zdawają sobie sprawy jak wspaniałe jest żyć na naszym kontynencie. Czytając książkę byłam zdziwiona wieloma sprawami, chociaż zdawałam sobie z tego sprawę, jakoś nie przyjmowałam tego do świadomości. Dopiero kiedy spotkałam się z danym problemem i przebywałam z nim około 389 kartek uświadomiłam sobie, że ludzie w różnych częściach świata żyją jak nic się nie zmieniło. Nam jest trudno zrozumieć takie rzeczy, ponieważ nie jesteśmy sobie nawet ich w stanie wyobrazić. W każdym razie cieszę się, że żyję w cywilizowanym kraju, gdzie mogę otwarcie wyrażać swoje zdanie i być traktowana z szacunkiem przez mężczyzn.

Wybaczcie, że tak mało zdjęć, ale nie jestem wstanie znieść wyglądu tych kobiet ! Jestem przeciwniczką ich strój i wydarzeń z ostatnich dni.

Na tym zdjęciu mamy pisarkę książki. 


Jak była pisana książka - link do artykułu plus wywiad  



0 komentarze: