Na co tracisz czas ? I jak zyskać więcej czasu w ciągu dnia ?

11:19 PM blondgirlofficial 0 Comments




Często zastanawiasz się dlaczego miałeś tyle rzeczy w planach niestety nie wystarczyło Ci dnia aby zająć się wszystkimi sprawami ? Nie wiesz dlaczego inni w ciągu dnia potrafią zrobić więcej, a tobie dziwnym trafem czas płata figle i zanim się zorientujesz jest już późno i trzeba się położyć spać ? Jeśli odpowiedziałaś albo odpowiedziałeś na te pytania TAK to ten post jest idealny dla Ciebie. Pomoże Ci zaoszczędzić więcej czasu i wykorzystać go na rzeczy, które danego dnia powinieneś wykonać.
Nie zapominajmy, że nasze społeczeństwo cierpi na brak czasu. W ciągu dnia wymaga się od nas, aby zrobić kilka rzeczy na raz i to bez najmniejszego błędu i z uśmiechem na ustach. Do tego właśnie potrzeby jest uciekający czas.

1. Facebook i inne social media.


Największymi pożeraczami czasu są social media. Często gdy postanawiasz odpocząć od wykonywania swój obowiązków, uczenia się itd. robisz sobie przerwę i postanawiasz spędzić ją na facebook'u, instagramie, snapchacie itd. Przerwa jest konieczna, ale w jeśli zamierzasz spędzić ją przy komputerze, telefonie albo jakimiś innym gadżecie, to ona kompletni nic nie wniesie do twoje życia i nie będzie miała nic wspólnego z prawdziwą przerwą. Po pierwsze odrywanie się od zajęć, żeby zajrzeć na portale społecznościowe nie jest to najlepszym pomysłem, ponieważ zawsze spędzasz tam więcej czasu niż sobie zaplanowałeś albo zaplanowałaś przez co giną Ci gdzieś te potrzebne minuty, które można spożytkować w inny lepszy sposób. Poza tym robiąc sobie przerwę w postaci social media jesteś jeszcze bardziej zmęczony i zniechęcony do pracy. Pamiętaj, że jest tam za dużo bardzo często niepotrzebnych informacji, które Cię rozpraszają i mącą Ci w głowie. Przez miesiąc robiłam eksperyment i każdą moją przerwę spędzałam około 5 minut na facebook'u czy instagramie. Pracowałam przez to mniej efektownie, szybciej się męczyłam, a oczy tak mnie bolały, że musiałam na dłużej odrywać się od swoich obowiązków. Po obejrzeniu ' wspaniałego życia innych ludzi' wcale nie chciało mi się wracać do pracy, która nie zawsze jest ciekawa, ale trzeba ją wykonać. 
Lepiej wyznaczyć sobie na przykład, że każdego dnia pod wieczór albo rano czy też dwa razy dziennie o określonej godzinie będziesz sprawdzać ważne dla Ciebie social media. Uwierz, że nic Ci nie ucieknie, a wręcz możesz zaczniesz więcej zauważać, bo przestaniesz cały dzień gapić się w ekran. Wątpię, że kolejne zdjęcia dziecka jakieś naszej koleżanki, którego i tak nie chcemy oglądać będzie mieć  wpływ na Twoje życie, ale już ta godzina spędzona na bezsensownym przewijaniu stron będzie miała ogromny. 



 

 2. Nie odkładanie rzeczy na miejsce. 


Należę do grupy osób, które sprzątają, ale po paru minut bałagan magicznie wraca i nie potrafię go powstrzymać. Jednak najlepszym sposobem na to jest odkładanie rzeczy na swoje miejsce. Łatwo się mówi, a niestety ciężej robi, ale można wyrobić sobie taki nawyk. Ze sprzątaniem idzie mi coraz lepiej i zaczynam widzieć efekty. 
Odkładanie rzeczy na miejsce zajmuje tylko chwile i musisz to zrobić na raz po przyjściu z pracy. Nie czekać, aż nagromadzi się tysiąc rzeczy w jednym miejscu, bo potem zamiast chwili, zajmuje to o wiele dłużej. A gdy zobaczysz, że czeka się taka góra do posprzątania pewnie znajdziesz sobie inną wymówkę, a bałagan będzie rósł i kiedyś trzeba go będzie posprzątać. Tylko, że zrobisz to mniej efektywnie, a za chwile on znów wróci. Musisz również pamiętać, że jeśli każdy przedmiot na swoje miejsce łatwiej jest go znaleźć przez co również nie tracisz niepotrzebnie cennego czasu i zaoszczędzasz kilka minut.




 

 

3. Brak kalendarza albo plannera


Zapisuj w nim wszystkie ważne dla Ciebie rzeczy takie jak wizyty u lekarza, kosmetyczki itp. Łatwiej będzie Ci wszystko potem zaplanować jeśli będzie to w jednym miejscu. Nie stracisz czasu na szukanie tych informacji w stosach papierów. Ja posiadam kalendarz od początku gimnazjum i nie potrafię bez niego żyć. Ułatwia mi tysiące spraw oraz lepsze osiąganie celu. 
Pamiętaj również o tym, że najlepiej zaplanować sobie rzeczy jakie masz do wykonania dzień wcześniej i po zrobieniu ich, wykreśl z listy. Samo wykreślanie daje bardzo dużą satysfakcję. Szczególnie pod koniec dnia, kiedy widzimy, że wszystko udało nam się wykonać i do tego mamy jeszcze dużo czasu wolnego dla siebie.
PAMIĘTAJ żeby mieć kalendarz pod ręką, aby móc zapisywać ważne dla Ciebie informacje. Mam dla Ciebie również przykładowe dwa plannery do pobrania.






4. Robienie kilku rzeczy na raz 


Wiesz, że tak zwany multitasking niszczy nasze szare komórki ? Wykonując kilka rzeczy jednocześnie zaczynasz pracować coraz wolniej i nic nie przynosi efektu, ponieważ do niczego się nie przykładasz. Zwolniej trochę i wykonuj sobie obowiązki pojedynczo i najlepiej jak potrafisz. Przyniesie Ci to długotrwałe korzyści.


 

 

 

5. Niewykorzystywanie czasu w autobusie, pociągu, tramwaju

 

Nie gap się bezmyślnie w okno, ale weź ze sobą książki, jakieś podcasty itd. Ja gdy chodziłam do liceum i musiałam czytać lektury, brałam je ze sobą do autobusu, więc byłam do przodu z moich obowiązkami szkolnymi.




 

6. Rzeczy, które musisz zrobić rano zrób już wieczorem 


Rankami każda sekunda ma znaczenie. Jest się powolniejszym, ciężej się myśli i wykonuje podstawowe czynność. Potem jesteś zły / zła, że nie wykonałeś albo wykonałaś rano tego co sobie zaplanowałeś / zaplanowałaś i przez to cały dzień jest zepsuty. A wystarczy tylko z wieczorem naszykować ubrania na następny dzień, torebkę i potrzebne rzeczy takie jak klucze czy książki i położyć to w jednym miejscu. Ja nawet wieczorem szykuję kanapki i rano wyciągam je tylko z lodówki. Czas, który w ten sposób zaoszczędzisz możesz wykorzystać jak tylko chcesz. Może na dłuższe spanie ?












0 komentarze: